Mexicanos

Data i horari:

– Dissabte, 14 d’abril, 18:30 hores

Lloc: Sala 69, Can Batlló, Constitució 19, La Bordeta, Sants

Presentació del llibre ¡Mexicanos!

“Un llibre coral en què han intervingut 10 autors i que recull les fotografies de l’homenatge que el Consell d’Aragó va realitzar a Mèxic a Casp el 1937, en agraïment pel seu suport a la República Espanyola durant la guerra. Imatges inèdites d’un Casp, en aquell temps capital del Consell, amb places i carrers de gom a gom per assistir als actes d’homenatge, i també per saludar les autoritats del país homenatjat, entre les quals es trobaven Jesús Samsó Flors com a representant de la Ambaixada mexicana o el conegut poeta León Felipe.
La idea de realitzar el llibre sorgeix quan l’Asociación Bajoaragonesa de Agitación y Propaganda va trobar a l’Arxiu de Catalunya un paquet d’unes 50 fotografies preses l’1 de maig de 1937 per un fotògraf anònim durant l’homenatge del Consell d’Aragó al poble de Mèxic coincidint amb la Festa del Treball.”

Organitzen: Fundació Salvador Seguí, Colectivo José Berruezo, Bajoaragones de Agitación y Propaganda